قرمز جیگری

من یه سوال دارم. با شما هستم که الان سرکاری. داداش ما خودمون اینکاره‌ایم، معلومه که تا دیدی کسی سرخرش  تو مانیتورت نیست، دزدکی و یواشکی داری وبلاگ چرخی و فیس‌بوک بازی می‌کنی. شما خانوم زیبای ماتیک گلی، آقای محترم مو فرفری، برادر دینی من، مرد  مومن، شمایی که فرنگ رفته‌ای و از همه چیز بلدی حرف بزنی خیلی هم خوب تز میدی، جناب دکترمتخصص رکتوم که کراوات از گردنت جدا نمیشه، خواهر هم‌وطن آزادیخواه، آهااااای پسرکی که تازه کُرک و پشم دار شدی و صدات با خروس مو نمیزنه، جناب مهندسی که تو ناف خارج دنبال یه لقمه نون حلال دست تو جیب بغل دستی‌ت می‌کنی و حتی یه بار هم محض رضای خدا صدات نمی‌کنن آقای اینجینیر، شمایی که الان ساعت ده شب‌ته و دراز به دراز ولو شدی رو اون کاناپه‌ی بی‌گناه لپ‌تاپ رو هم عین نوزاد نداشته‌ات بر فراز شکم مبارک نشوندی و یه روند تو کوچه پس کوچه‌های مجاز و ممنوعه‌ی اینترنت دور خودت می‌چرخی...چرا آخه؟ نه واقعاً چرا؟ با شما هم هستم دستت رو از توی اون دماغ اگه بیاری بیرون و دقت کنی شاید بهتر بتونی به این سوال کاملاً ریشه‌ای و مهم من جواب بدی. شماها واسه چی وقتی می‌خواین یه بدبختی رو به باد فحش و فضاحت بگیرین، صاف میرین سراغ عمه‌ش؟ نه آخه چرا نمی‌گین خاله ج**ده، عمو فلان، دایی بهمان؟ چرا همه‌ش عمه عمه عمه؟ من الان در مقام عمه احساس خطر می‌کنم به والله، به همین سوی چراغ به این قبله‌ی حاجات. این درسته؟ این عدله این انصافه؟
 آقا از روزی که ما عمه شدیم دوست و رفیق بی‌کلک و فک و فامیل و همسایه و آشنای با ربط و بی ربط از طریق کبوتر نامه‌بر و تلگراف و ایمیل و پیام کوتاه و بلند ما رو به باد متلک‌‌های بی‌ناموسی گرفتن که جوووووون! حالا دیگه فحش خورت ملس شده عمه خانوم. راستش خودم هم که خوب فکر می‌کنم به نظرم ترکیب دو کلمه‌ی "عمه" و "خانوم" عجب چیز ناجوریه، دهن آدم تلخ میشه بعد از تلفظش، درست عین فحش خار مادر می‌مونه به خدا...یعنی از کی و کجای تاریخ بود که عمه‌ها  نماد خباثت و جنایت و پست فطرتی و نتیجتاً در حد مرگ منفور اذهان عمومی شدن؟ این چه فرهنگیه آخه لامصبا! من الان یه قربانی این نگرش هستم که دارم با قلبی مالامال از اندوه شما حرف می‌زنم.
 فکر کنم باید به نمایندگی از عمه‌گان مظلوم و گوگولی‌ای مثل خودم یه کمپین برای" بازگرداندن اعتبار انسانی، دستیابی به حداقل  قرب و منزلت خانوادگی- اجتماعی و احیای محبوبیت برباد رفته‌" ی خودمون راه بندازم. یه جنبش مدنی با نماد قرمز جیگری!

۴ نظر:

  1. میبینم که تازه احساس خطر کردی...ما که ده ساله داریم فحش میخوریم چی بگیم؟

    پاسخحذف
  2. "نماد قرمز جگری" وای که چقدر اعضای کمپین عمه گان مظلوم و گوگولی خون به جگر شدن
    ولی در کل فحش باد هواست خیلی ناراحت نباشید عمه های مظلوم که بعضی وقت ها چیز خوبی هم نیستید
    باشد که روزی شما عمه ها هم در ردیف چیزهای خوب دنیا قرار گیرید عامین

    پاسخحذف
  3. اولا عمه بدترين فك و فاميليه كه آدم مي تونه داشته باشه! هر چي انتظار نداري از كسي بشنوي عمه جان بارت مي كنه! خوب وقتي عمه يه نفرو مي گن كمتر دردش مي ياد.
    دوما وقتي ميگن عمه فلان، هم خود طرف رو فحش دادن، هم خواهر باباشو، هم دختر بابا بزرگشو، يعني عملا كل فاميل رو با هم فحش دادن!
    استنتاج منطقي: بيشترين فحشو خوردي كمترين دردو كشيدي! (حد بهينه)

    پ.ن.: اينجانب هم بالقوه عمه هستم.

    پاسخحذف
  4. من يه 4 تا عمه دارم به جز يكشيون كه دوستش ندارم سه تاي ديگه خيلي نازنين هستند. خيلي خيلي دوستشون دارم هم من و هم مامانم. مامانم اونا رو خواهر صدامي‌كنه و خدايش من تا حالا نديدم به هم از گل نازكتر بگن. فرهنگ ما در اين مورد و موارد بسيار ديگر بايد به شدت اصلاح شود. شما غصه نخور و سعي كن عمه مهربان و خوبي براي برادرزات باشي
    يه دوست

    پاسخحذف