ما سانسورچیان بزرگ و تماشاگران بیرون گود



پ.ن. ظاهراً در و پیکر Picasa رو هم تو ایران گِل گرفتن، اینه که از اون طریق هم عکسها باز نمی‌شن. آهای مردم کسی می‌دونه کدوم وب‌سایت فوتو شرینگ هنوز تو میهن اسلامی عزیزمون، مورد عنایت آقایون قرار نگرفته و درش بازه؟


دیروز 645 بازدید از پست قبل انجام شد. اما فقط در مجموع 22  نفر به سئوالات دو پست آخر جواب دادن. ماشاالله اینقدر مردمان تو در تو و پیچیده‌ای هستیم که هر چی فکر می‌کنم نمی‌دونم این وضعیت به چه دلیل می‌تونه باشه. فقط یه چند تا حدس دم دستی به مغز معیوب این روزهام رسید،  اینکه بعضیامون این سئوالات رو یک فضولی بی‌مورد اونهم ناشی از شکم سیری می‌دونیم که به تو یکی هیچ ربطی نداره و ای نظرسنجی به هیچ دردی هم نمی‌خوره. اینکه اصولاً هراس داریم از اون ته‌ته‌های مخفی ذهن‌مون حتی به شکل ناشناس بنویسیم، یه جور عذاب وجدان ناشی از برهنه شدن در مقابل انظار عمومی شاید.  اینکه ما همیشه فکر می‌کنیم تا دیگران هستن لزومی نداره من خودم رو قاطی کنم، فقط می‌شینم بیرون گود تماشا و سوت و دست و تفریح و چه بسا به مانند جریان میدون کاج سعادت آباد حتی با موبایلم از جریان فیلم می‌گیرم که خب خیلی باحال تره! تو رو خدا از ما این وسط اگه فیلمی گرفتین بدین خودمون هم ببینیم شاید برای انتخاب شغل دلقکی در آینده بتونه بهمون اعتماد به نفس بده.
اما اتفاق قشنگی که افتاد و من رو واقعاً امیدوار کرد این بود که اکثریت پاسخگویان خانوم‌ بودن و این دقیقاً بر خلاف اون انتظاری بود که می‌رفت. به هر حال اگر می‌خوایم وضعیت جامعه‌ی اسیر خرافات و سرکوب و سرپوش و سنت‌های قشنگ قدیم اما شاید ویرانگر در این روزگار رو بررسی‌ای بکنیم و به قسمت‌های زنگار گرفته‌ش دستمالی از جنس آگاهی‌ و سلامت روحی بکشیم، بعید می‌دونم تا خودمون یالله نگفتیم و پا نشدیم، بتونیم توقع داشته باشیم آدمهای دیگری از اون بالا بالاهای عالم غیب بیان و روزگار امروزمون رو با یه عصای سحر آمیز، تمیز و روشن و زیبا کنن. تا وقتی نمی‌خوایم تکونی بخوریم، وضعیت همین‌ست که هست و راستش فکر نکنم به این ترتیب  هیچ‌جوری هم حق داشته باشیم نسبت به چیزی اعتراض کنیم.
یادمون باشه ما خیر سرمون مثلاً نمایندگان قشر فرهیخته و مدرن و تحصیلکرده‌ی اون سرزمین 70 میلیونی هستیم.

با وجود تمام مشغله‌ی درسی و کاری‌ای که دارم، بنا داشتم نتایج رو مفصلاً با یه نرم افزار آماری به تفکیک زن و مرد آنالیز کنم و بعد با یک یا دو منطقه‌ی دیگه تو دنیا مقایسه‌ای داشته باشم و... ولی خب به حول و قوه‌ی الهی و به کوری چشم دشمنان و بدخواهان ، تا این لحظه حضور پر شور و حمایت‌های بی‌نظیر تماشاگران  اینقدر مایع دلگرمی این تحقیق بوده که...به هر حال آنچه در زیر می‌بینید نمودارهای برآمده از پاسخ‌ها در 24 ساعت گذشته هستند.  اگر دوست داشتین این بحث رو بسط بدیم، پست قبل همچنان برای ادامه‌ی نظر خواهی بازه و من سعی می‌کنم نتایج رو مرتب به روز کنم.










 




 


۱۶ نظر:

  1. من خودم تو نظرسنجي شركت كردم ولي خوب مي دونستم خيلي كم شركت مي كنن (تو كامنت پست قبل هم گفتم ). از بس كه اينجا اين مسائل مخفي و راز مگو بوده كسي جرات نمي كنه حتي يواشكي درموردش صحبت كنن مي ترسن اگه كسي بفهمه جوره ديگه اي در موردش فكر كنن

    پاسخحذف
  2. والله نسیم جان من نمی‌فهمم مگه به شکل ناشناس نظر گذاشتن هم می‌تونه واسه خودش ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن به همراه داشته باشه؟ خب البته حتما یه چیزی هست که من نمی فهمم دیگه!

    پاسخحذف
  3. سلام، راستش حداقل 10 بازديدش مال منه، چون چند بار سر زدم تا آمار رو از-خود كنم(يه نگاهي بندازم!)حالا شمام همين احتمال رو برا بقيه هم بده. نتيجه جالب بود كلا، ولي كاش ميشد شماره موبايل هم بديم كه به داد هم برسيم :) هرچند اصولن خانما ترجيح ميدن خودشون خودشون رو به عرش برسونن تا يه آقا!!
    دو بعد داره اين خودارzايي: يكي بعد تابوبودن در جامعه مزخرف ايرانيه، يكي هم بعد شخصي كه معمولا بصورت احساس گناه ظاهر ميشه.
    راستي نمودارات هم معلوم نيس، فيلتره اينجا!!!
    اگه ممكنه ايميل كن usof213@yahoo.com
    اميدوارم همواره شاد و باحال باشين

    پاسخحذف
  4. اين كه ما همه اش از ترس قضاوت شدن خودمون را سانسور مي كنيم كه شكي نيست اما فكركنم اين جواب ندادن به اين خاطر بود كه ما كلا به اين جور مسايل بي اعتناييم يا همون چيزي كه خودت هم گفتي ديگران كاري كنند ما از نتيجه اش استفاده كنيم. نمودارهات هم باز نمي شه. من نمي تونم ببينم. در ضمن من يه نسيم ديگه ام ها

    پاسخحذف
  5. ای واااای حالا این باز نشدن نمودارها هم که یعنی منو باید دق بده! شماها به پراکسی چیزی دسترسی ندارین؟

    پاسخحذف
  6. آقا نمودارا باز نمیشن که !
    کلا عادت کردیم از کوچکترین مسایل زندگیمون تا جدی ترینشون رو سانسور کنیم . انقدر قضاوت و حرف دیگران برامون مهم هست که حتی با خودمون هم روراست نیستیم ، برای خودمون هم رل بازی میکنیم .

    پاسخحذف
  7. درست مي گي يعنوان ناشناس كسي متوجه نمي شه ولي منظورم اين بود كه از بس از ترس حرف نزدن براشون عادت شده كه ديگه در موردش سكوت كنن

    پاسخحذف
  8. من بدن فیلتر نتونستم ببینم و بهتون هم گفتم اما حالا با فیلتر بازشون کردم و دیدم ممنون که زحمت کشیدی جالب بودن
    در ضمن نادون خان عزیز نه اینطور هم که میگید نیست در بعضی از مواقع اونقدر از جنس مخالف ناامید میشی که تصمیم میگیری خودت خودت رو به عرش اعلا برسونی.

    پاسخحذف
  9. آقایان هم باکرگی دارند، اینکه این سئوال رو فقط از خانمها میکنین بنظر میرسه که فرض میکنین آقایون اولین سکسشون مهم نیست. ولی جالبه که بدونیم پسرها در چه سنی باکرگی رو از دست میدن و دخترها در چه سنی.

    پاسخحذف
  10. والله ما هنوز تو همین قسمت ساده‌ی باکرگی خانم‌ها که خب تعریفش هم به خوبی مشخصه گیر کردیم و ظاهراً باید با انبردست اطلاعات (بدون نام و نشون) از تو دل مردم بیرون بکشیم بلکه به یه آمار واقعی دسترسی پیدا کنیم، وای به اینکه بخوایم یه کمی فلسفی هم بکنیم بحث رو!

    پاسخحذف
  11. خسته نباشی نیک ناز عزیز، کار خیلی خوبی کردی و آمار بسیار جالبی هست. من پیشنهاد میکنم بعد از اتمام آمار گیری اون را با آمار استرالیا مقایسه کنی و حتم دارم که خیلی جالب خواهد بود.
    همین حرف زدنها و صد البته دعوت به حرف زدن هستش که تابوها رو نرم نرم میشکنه. طول میکشه اما بالاخره باید از یه جایی شروع بشه و دم بچه های وبلاگنویس گرم...

    پاسخحذف
  12. در ضمن همون طور که نادون خان گفت، منم چند بار سر زدم چون کنجکاو بودم که جوابها رو بخونم...

    پاسخحذف
  13. رفيق يه سايت بهت مي گم كه واقعا براي عكس فوق العادس. اول اينكه همه ي عكساش هنري و جذابه و از عكاساي حرفه اي و معروف. در مورد هر موضوعي هم داره، و اينكه بهت اجازه مي ده با سايز و كيفيت اصلي سيو كني. اسمش اينه:
    www.1x.com

    پاسخحذف
  14. دست شما درد نکنه جناب انجمن نارضایتی، یعنی این سایت تو ایران بازه؟

    پاسخحذف
  15. جوجو جان کی خسته‌س؟ دشمن!
    اما گذشته از شوخی، باید سایز جامعه‌ی آماری‌مون به یه عدد معقول برسه( مثلاً 200-300) تا بشه مقایسه‌ش کرد با آمارهای دیگه، درغیر اینصورت به هیچ وجه نمی‌تونه قابل استناد باشه.
    حالا چشم صبر می‌کنم ببینم چقدر جواب می‌رسه از آدما و اگه به یه اندازه‌ی قابل قبول رسید مقایسه‌ش می‌کنم براتون.

    پاسخحذف
  16. سایت aks98.com تو ایران باز میشه.یه بارم همون اوائل گفتم.از اونجا آپلودکن خانوم:)

    پاسخحذف