روزی روزگاری، کیکرز


یادش بخیر، زمان جنگ، وقتی کوچیک بودیم ـــ نه اینکه الان بزرگ باشیم ها، نه ـــ کفش کیکرز ساخت کفش ملی در رنگهای قهوه‌ای، سرمه‌ای و شتری، کفشی بود که صبح زود، دقیقا تک تک اعضای هر خونواده ایرانی می‌پوشیدن که برن مدرسه دخترونه یا پسرونه، دانشگاه یا اداره ، بانک یا مغازه، فرقی نداشت کجا، کِی، با کی... البته یادم نیست که در سایز زیر5 سال هم برای اهالیِ مهد کودک ها طراحی شده بود یا نه! یادم باشه اگه وقت شد حتماً یه سری به کفش ملیِ میدون تجریش بزنم، ببینم هنوزم کیکرزِ میهنی تولید میکنن یا دیگه خط تولیدش رو قسطی فروختن به موزامبیک رفت پی کارش!

بازم یادش بخیر، تو حیاط دبستانِ دخترونۀ رازی وقتی30 سانت برف می‌شست، کلی حال می کردیم با کیکرزامون رو برفای تازه بدو بدو کنیم،‌ آخه جا پامون میشد عینهو کیت‌کت، ازهمون شکلات راه راه خارجیا که اون روزا مثل موزِ دول کمیاب بود.

۵ نظر:

  1. آره يادش بخير ... مثل خيلي چيزاي ديگه ...

    پاسخحذف
  2. منم همین رنگشو داشتم. پارسال هوس کرده بودم یه دونه مشکی ش رو بگیرم که انقدر هوا بهاری بود زورم اومد پول پاش بدم.

    پاسخحذف
  3. "...اگه 'وقت شد' حتماً یه سری به کفش ملیِ میدون تجریش بزنم...":فقط به نظر من این جمله عجیب میاد؟

    پاسخحذف
  4. آره دقیقاً فکر کنم فقط به نظر شما عجیب میاد!چرا عجیب اونوقت؟

    پاسخحذف
  5. سلام.
    من با اجازه متن خوب شمارو در صفحه facebookکه به نام کیکرز هست استفاده کردم.

    پاسخحذف