هجویات آویزان به در و دیوار شهرِ من

امروز که از خونه رفتم بیرون وجب به وجب پلاکاردهای دراز آویزون کرده بودن به درختای دو طرف ولیعصر و جردن و شریعتی ـ طبق قانون استقراء میشه نتیجه گرفت عیناً همین پلاکاردها به همۀ درختای دو طرف تمام خیابون های بزرگِ همۀ شهرهای مملکت وصل شدن ـــ که روشون عکس بزرگی از امام راحل، آن پیرفرزانه، آن مرشد و مراد ما، همان رهبرکبیرانقلاب، اسطورۀ مبارزه با طاغوت و فساد، پدرنسبی وسببیه همۀ ما مردم ایران، بنیانگذارجمهوری اسلامی، امامِ خوبیها یا خلاصه تربگم که به جا بیارین، همون " امام ره" معروف خودمون بود که به یک جملۀ پرایجاز و ابهام وایهام و تشبیه و تثلیث و انطباق و انکثاروانتزاع در سه زبان زندۀ دنیا مزین شده بود. انصافاً حیفه، خیلی حیفه این جملات سلیس و عارفانه در تاریخ ثبت و ضبط نشن:

عشق به خمینی عشق به تمام خوبیهاست.
حب الخمینی حب لجمیع المحاسن.
Love for Khomeini is love for all goodnesses

۵ نظر:

  1. حیف که ارتحال گرفت اگرنه تا الآن زنده بود.

    پاسخحذف
  2. و ماجرا وقتی جالب می شه که همزمان به چند تا تصویر کنار هم نگاه کنی. این یکی از تفریحات بصری منه. مگه نمی دونی چند ساله که اینجا شهرداری از نهاد خدماتی به فرهنگی تبدیل شده؟!

    پاسخحذف
  3. آره درسته ارتحال گرفت، حیف که واگیر نداشت این ارتحال که بقیه شون هم بگیرن و ره شن.

    پاسخحذف
  4. نیک ناز جان اگه می خوای تو تهران در حین پیاده روی متلک نخوری ومامور به معروف و منهی از منکر نشی و با پوستر هیچ مرتحلی هم روبرونشی من پیاده روی توی تونل مترو رو بهت پیشنهاد می کنم.به خصوص ایستگاه میرداماد تا امام زاده داوود خیلی باصفاس.فقط در اونصورت به آی پدت باید یه استراحت بدی.

    پاسخحذف
  5. منظور نگارنده شاه عبدالعظیم بود نه امام زاده داوود

    پاسخحذف