...I Take My Words Back

یه حرفهایی رو هیچ وقت نباید زد. انگار همین که  حس‌ها از دلت اومدن و رسیدن به دهنت، همین که  ظرف چند دقیقه رو زبونت پروسس شدن و ریخته شدن توقالبِ کلمات، همین‌که اون کلمات کنارهم چیده شدن و جمله‌هاتو درست کردن، همین‌که  بخوای شهامت به خرج بدی و این جملات رو سوارِ صدایی که از حنجره ات در میاد بکنی و بفرستی رو هوا، همین‌که به مستمع‌ات نگاه مستقیم و بی پرده کردی و مطمئن شدی داره اونجورکه سزاواره کلامه گوش می‌کنه و با کلی اطمینان حرف رو زدی  و..................نه! نباید گفت، دیگه مطمئنم که نباید گفت. احساسات، تو مسیر تبدیل شدن به واژه های صوتی، بیات می‌شن. می‌گندن. از سکه میوفتن.

۶ نظر:

  1. زبان یک سیستم منطقی نیست و نمی شه هم اونو تعریف کرد .چون در اونصورت از اونجاییکه تعریف زبان تعریف کاربرد زبانه و کاربرد زبان هم با وجود داشتن هسته بلا تغییری متغیره لذا تعریف ثابتی نخواهد داشت و کیفیتی دینامیک اختیار می کنه.پروسه عمده تفکر ما تفکر شهوذیه که منطق شهودی که ما روش کار میکنیم تا حد زیادی ملهم از اونه.یکی از ایده های من پایه ریزی یک زبان محاوره ای بر مبنای منطقیه که تا حد امکان به منطق شهودی که در شبکه عصبی مغز ما به صورت فیزیکی پیاده سازی شده همریخت (آیزومورفیک)باشه.همریختی رو میشه ترجمه پذیری هم دونست و اگه ما با زبانی مکالمه کنیم که تقریبا بر مبنای همون فکر میکنیم پروسه غیرممکن ترجمه که شما الان ازش حرف میزنید رو-البته تا حدی- ممکن کردیم و ضمنا هر چه این دو منطق بیشتر همریخت باشند پروسه ترجمه زمان کمتری میبره و این خود خود خود معجزهست . اگه میدونستید چی میگم!

    پاسخحذف
  2. گاهی هم شکل می گیرن و مفهوم تر می شن.

    پاسخحذف
  3. 1."اگه میدونستم چی میگید!":دارم راجع به انطباق خودآگاه و نا خودآگاه حرف میزنم عزیز دلم!

    2-من در اینجا از تمامی خزعبل خوانها-قصد چیز خوب طبیعتا ندارم - می خوام به احترام ادعای مطروحه در این پست -که خوب من هم منطقا روش صحه گذاشتم- من بعد به کامنت های بی کلام بسنده کنن.
    کاراکترهای مجاز:

    پاسخحذف
  4. اینجانب با توجه به غیبت نسبتا طولانی سرکارخانم پیشبینی می کنم که پست بعدی این بلاگ در مورد کیفیت نامناسب آسفالت اتوبان تهران ساوه خواهد بود و ابراز خرسندی شون از اینکه پیاده این مسیر را طی میکنن و کیفیت آسفالت دخلی به ایشان پیدا نمی کنه.ضمنا بر این گمانم که ایشون حدودا اواخر هفته بعد در ویلایی در ساوه این بلاگ را آپدیت خواهند کرد.

    پاسخحذف
  5. یه کم دور تر از ساوه، بر فراز ابرها...

    پاسخحذف